Posao

7 zlatnih pravila marketinga

Zlatna pravila marketinga
Written by Agit

Marketing je složena aktivnost koju svaka tvrtka mora provoditi. Mala i srednja poduzeća nisu iznimka. Međutim, da bi rezultat bio uspješan, važno je slijediti nekoliko pravila tijekom provođenja marketinških aktivnosti.

1. Odlučite kome prodati i obratite se kupcima

Jednom kad započnete posao, morate odlučiti kome ćete prodati. Ne možete prodavati sve i svima. Odaberite ciljanu publiku i usredotočite se na nju prilikom dizajniranja proizvoda i provođenja marketinških aktivnosti.

Za lokalnu pizzeriju to mogu biti stanovnici mjesta u kojem pizzerija posluje, to mogu biti mladi koji se zabavljaju navečer, to mogu biti turisti koji odlaze vidjeti lokalnu znamenitost ili radnici iz obližnje tvornice koji dolaze na ručak. Svoje aktivnosti ćete provoditi tako da se prilagodite kupcima.

2. Gdje su vaši kupci?

Znajući kome prodajete, olakšat ćete i odluku gdje se oglašavati i kako se promovirati. Pizzeria iz prethodne točke obratit će se turistima lijepljenjem letka na parkirane automobile, obavještavanjem mještana o ponudi na lokalnom radiju ili letkom u poštanskom sandučiću.

Ukratko, nakon što odlučite kome želite prodati, možete početi razmišljati o tome kako ćete te kupce obavijestiti o vašoj ponudi.

3. Budite vidljivi

Potrudite se da skrenete pažnju potencijalnim kupcima. Možete imati najbolju uslugu na svijetu, ali ako to ne pokažete svijetu, nitko neće znati.

Jeste li otvorili novu ribarnicu? Obavijestite kupce radijskim oglasom ili letkom u pristigloj pošti. Stavite štand s trenutnom ponudom ispred poslovnice. Jeste li prodavač automobila i želite da kupci vaših vozila dođu na servis? Pošaljite im pozivnicu mjesec dana prije obvezne nove usluge.

Obavijestite kupce o onome što im nudite. Tek tada ćete im nešto prodati.

4. Iskoristite besplatne mogućnosti promocije

Zalijepite reklame na svoj automobil, dobro opremite svoje mjesto znakovima, natpisima, plakatima i drugim materijalima. Iskoristite sve načine besplatne ili jeftine promocije koje možete. Objavite svoju ponudu na reklamnim panoima i postavite ih uz cestu kojom prolazite.

Također možete ugovoriti zajedničku promociju s tvrtkama koje nisu konkurentne s vama. Npr. kozmetički salon se može dogovoriti za suradnju s frizerom, a prodavatelj hrane za kućne ljubimce s veterinarskom klinikom.

Mnogo je mogućnosti, zato budite kreativni i domišljati, ali svakako obratite pažnju na lokalne propise jer u slučaju kršenja možete biti kažnjeni.

5. Dobra prilika nije nužno najpovoljnija

Bez obzira na veličinu tvrtke, obratit će vam se razni pružatelji oglašavanja – radio stanice, online direktoriji, časopisi … Svi će htjeti imati vaš oglas u svom mediju, a ponuda će biti najbolja i jedinstvena za sve. Popusti će uvijek vrijediti još samo nekoliko dana, a tada ih više neće biti.

Naravno, sve to nije istina – izvrsne ponude bit će dostupne sljedeći mjesec kao i popusti i prostor za oglašavanje.

Inače, ove ponude nisu nužno loše, ali u svakom slučaju, za svaku za koju se ozbiljno odlučujete, razmislite hoćete li se obratiti svojoj ciljnoj skupini, odnosno kupcima kojima se želite obratiti i možete li to učiniti jeftinije.

6. Testirajte, testirajte, testirajte

Teško je unaprijed predvidjeti koji će način promocije najbolje odgovarati pojedinoj tvrtki. Stoga uvijek isprobajte svaku opciju. Objavite tri uzastopna oglasa u lokalnim novinama prije nego što se odlučite za cjelogodišnji ugovor. Ako ste oglas objavili na stolnjaku lokalnog restorana, prestanite to činiti čim ustanovite da novi kupci ne dolaze.

Nijedna se komunikacija ne smije uzimati zdravo za gotovo. Pogledajte različite mogućnosti i pratite rezultate. Ako nisu dostupni, promijenite način promocije. Na taj ćete način uštedjeti najviše i imati najbolje rezultate.

7. Ako sumnjate, obratite se profesionalcima

Vi ste stručnjak u polju koje pokrivate. To može biti pečenje pizze, servis vozila, razvoj internetskih usluga ili briga o bazenu – vi to radite najbolje.

Ako želite dobro predstaviti i prodati svoju uslugu, pohađajte treninge iz ovog područja, čitajte knjige i obratite se stručnjacima za zahtjevnije projekte.

About the author

Agit