Internet

E-mail marketing kao budućnost oglašavanja

E-mail marketing
Agit.hr
Objavio: Agit.hr

U 21. stoljeću, a pogotovo u zadnje dvije godine, došlo je do snažnog razvitka elektronske komunikacije. Koristimo je svakodnevno, za osobne, ali i poslovne svrhe. U stvarnosti u kojoj se danas nalazimo, elektronska je komunikacija velik konkurent usmenoj, a pogotovo pismenoj komunikaciji koju je praktički u potpunosti zamijenila.

Osim u osobne svrhe, e-mail se koristi i kao nova strategija marketinga koja omogućava razne prednosti u odnosu na stare marketinške strategije. Dosad se marketing sastojao od reklamnih panoa, televizijskih reklama i letaka koji iako su efikasna marketinška strategija, ne pružaju sve ono što e-mail marketing omogućava.

Prednosti e-mail marketinga

1. Cijena

Oglašavanje putem elektroničke pošte puno je jeftinije od kupovanja oglasnih plakata, tiskanja letaka ili izrade televizijskih reklama. Zahtijeva manje resursa te je manje ljudi potrebno za izradu. Osim toga, mnogi proizvođači i pružatelji usluga danas imaju svoju web-domenu pa je sasvim logično da i oglašavanje provode elektronički.

2. Personalizirano oglašavanje

Kod običnih reklama ciljanu ste skupinu mogli odrediti samo temom ili načinom reklame. Kod e-mail marketinga moguće je odrediti točno kojoj skupini ljudi šaljete mailove – bilo da je fokus grupa određena demografski ili po specifičnim interesima. Na primjer, mnoge internet stranice nude opciju pretplate na novosti u vezi proizvoda pa tako ciljanim oglašavanjem postojećim kupcima povećavate vjerojatnost ponovne kupnje.

Osim toga, na temelju posjećivanja određenih Internet stranica, mnogi algoritmi omogućavaju prepoznavanje i ciljano oglašavanje sličnih stvari. Možda najposebnija stavka e-mail marketinga jest to što se naizgled obraćate svakom pojedincu – e-mail je moguće sastaviti tako da se čini kao da je baš taj pojedinac onaj kojem šaljete mail čime se odaje dojam osobne komunikacije, za razliku od reklama na ulici koje su upućene masi.

3. Opseg reklame

U jednom e-mailu moguće je ponuditi više različitih proizvoda kako bi osoba imala uvid u cjelokupni asortiman što stare marketinške metode ne nude jer su prostorno ograničene. Isto tako, u sami e-mail mogu se uključiti razni linkovi (poveznice) koji vode do proizvoda kako bi kupovina bila olakšana, a proizvod dostupan kupcu jednim klikom.

Mane e-mail marketinga

1. Spam

Mnogi ljudi se ne žele pretplatiti na oglašavanje jer su ciljano kupili određen proizvod bez potrebe za daljnjom kupnjom sličnih. Što se tiče oglašavanja na koje pojedinac ne mora pristati nego se radi o e-mailovima koji se šalju široj skupini, postoje mnogi načini preusmjeravanja takve elektroničke pošte u tzv. spam, tj. neželjenu poštu pa tako reklama ni ne stigne do kupca.

Za razliku od toga, reklame na plakatima ne možete preskočiti i lako su uočljive pa tako možda dopiru do šire publike – one se ne mogu izgubiti u moru e-mailova.

2. Dizajn

Kod e-mail marketinga bitan je dizajn i strateško pisanje. Iako je svaka marketinška strategija promišljena, elektronička se najviše oslanja na dizajn i ne može igrati na kartu slučajnog uočavanja na plakatu ili letku.

Marketing dizajn

Pri e-mail marketingu najbitinija sta dizajn i strateško pisanje oglasa.

Sve u svemu, e-mail marketing nudi mnoge pogodnosti koje postojeći načini oglašavanja nemaju – od lakšeg dopiranja do ciljane publike pa do smanjenja troškova no vrlo je važno znati kako napraviti dobru e-mail reklamu jer je isto tako lakše pojedincu izbjeći takav način oglašavanja.

O autoru

Agit.hr

Agit.hr